Google Mühendisi İle Telefonda Neler Konuştum?




Dün gece hayatımın en unutulmaz anlarından birini yaşadım. Sabaha karşı saat 4 sularında cep telefonum çaldı. Arayan numara +1 ile başlayan yabancı bir numaraydı. Önce balkanlardan arayan dolandırıcı telefonlarından biri sandım ama biraz kendime gelince +1 kodunun ABD’nin kodu olduğunu hatırladım ve orada yaşayan kuzenim olduğunu düşünerek aramayı yanıtladım. Konuşmaları diyalog halinde sizlerle paylaşıyorum.

google telefon görüşmesi



Ben: Efendim?

Mühendis: Merhaba, ben Greg. Google’dan arıyorum.

Önce dalga geçtiğini sandım ama karşıdaki ses oldukça ciddi ve tahminimce 40-45 yaşlarında birinin sesi gibi geliyordu…

Ben: Google’dan mı? Bırakın  lütfen şaka yapmayı.

Mühendis: Ciddiyim. Ben arama motoru devi Google mühendislerinden Greg. Size Google’ın sırları ile ilgili birkaç bilgi vermek istiyorum.

Ben: Google’ın sırları mı?

Mühendis: Evet, Google’ın sıralama sırları hakkında.

Ben: Anlıyorum da bu sırları neden benimle paylaşmak istiyorsunuz?

Mühendis: Sizin SEO ile ilgilendiğinizi fark ettim ve yazdığınız faydalı yazıları okudum. Bu sırları her ülkeden bir kişi ile paylaşacağız ve Türkiye’den siz seçildiniz.

Ben: Bunu duyduğuma çok sevindim. Sabırsızlıkla bekliyorum.

Mühendis: Öyleyse ana faktör ile başlayalım; kaliteli içerik. Google olarak kaliteli içerikleri çok severiz. Çoğu kişi SEO kurallarına uymaya çalışırken içeriklerine değer katmayı göz ardı ediyorlar. bunu sakın yapma!

Ben: Biliyorum, herkes kaliteli içeriğin öneminden bahsedip duruyor ama içeriğin kalitesi ölçülebilen bir şey değil. Ne öneriyorsunuz?

Mühendis: Her gün binlerce içerik tarıyoruz ve bunların çoğu birbirine benziyor. Diğerlerinden farklı, aralarından sıyrılabilecek, kolayca öne çıkacak kaliteli içeriklerden bahsediyorum.

Ben: Bahsettiğiniz şey özgünlük sanırım. Fikirlerim ve bunları içeriğe döküş şeklim özgün olmalı, doğru mu?

Mühendis: Kesinlikle! Farklı düşünmelisin. Herkesten farklı düşünmeli, çarpıcı, benzersiz içerikler oluşturmalısın.

Ben: Anladım. Başka?

Mühendis: İnsanlar SEO tekniklerine takılıp kalırlar ve içeriği ikinci plana atarlar. Kaliteli içerik oluşturduğuna emin olduktan sonra SEO tekniklerini uygulamayı düşünmelisin. En önemlisi de içeriğin konumlandırılmasıdır.

Ben: İçeriğin konumlandırılması derken anahtar kelime yerleşiminden mi bahsediyorsunuz?

Mühendis: Tam olarak değil. Uygun bir anahtar kelimeyi hedefleyebilir bir içeriğine yerleştirebilirsin ama bu içeriği sıralayacağımız anlamına gelmez.



Ben: Eee?

Mühendis: Belli bir anahtar kelimeyi hedefleyerek oluşturduğun içerik hiç kullanmadığın anahtar kelimelerle ilgili aramalarda da gözükebilir. Yeter ki biz içeriğin aramayı yapan kişiye fayda sağlayacağını düşünelim.

Ben: Yani belli bir anahtar kelimeyi hedeflesek de geniş bir dizi konuya odaklanmamız gerekiyor, derinlemesine, detaylı içerikler oluşturmamız gerekiyor anlamına geliyor bu.

Mühendis: Aynen öyle. Ayrıca hedef anahtar kelimenle ilgili şeyleri içeriğinin ilk paragrafında kullanmalısın.

Ben: Nasıl Yani?

Mühendis: Örneğin hedef kelimen “blog nasıl açılır?” ise İçeriğin başlarında blog, açmak, nasıl gibi kelimeleri kullan. Bu bize içeriğin doğal olduğunu anlatır.

Ben: İşte bu bilgi çok iyi oldu. Teşekkür ederim.

Mühendis: Unutmadan şunu da belirtmeliyim ki uzun anahtar kelimeleri yazıda kullanmanda fayda var. Az önce söylediğim gibi uzun anahtar kelimeleri de bölerek içeriğe serpiştirebilirsin. Örneğin hedef kelimen “ ücretsiz responsive blogger temaları” ise “ücretsiz tema”, “responsive temalar”, “blogger temaları” gibi kelimelere yer verebilirsin. Tabi içeriğini tonlarca anahtar kelime ile doldurmak gibi bir salaklık yapma.

Ben: Ben okuyucu odaklı içerikler oluşturduğum için böyle saçmalıklara başvurmam zaten. Peki blog yazılarına atadığımız etiketlerin sıralamada bir önemi var m?

Mühendis: Etiketler bizi ilgilendirmiyor ama okuyucuların için faydalı olacaktır elbette. Fakat yazılarında kullandığın görsellere önem vermelisin. Her görsele bir alt etiketi atamalı ve yüklenmesini hızlandırmak için görsellerin boyutunu küçültmelisin.

Ben: Peki ya link almak ve link vermek? Bir zararı var mı?verdiğin

Mühendis: Backlinkler ve site içi linkler önem verdiğimiz faktörlerden biridir. Güvenilir dış kaynaklara verdiğin linklerin de hiç bir zararı yoktur. Aksine içeriğine değer katar. Doğruluğundan emin olmadığın kaynaklara link verirken nofollow etiketini kullanabilirsin.

Ben: Anlıyorum. Bu değerli bilgileri benimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Başka neler paylaşabilirsiniz?

Mühendis: Bu kadar yeterli Serdar. Son olarak paylaşmak istediğim şey kullanıcı odaklı siteler oluşturulması gerektiği. Biz Google olarak kullanıcın en doğru bilgiye en kısa zamanda ulaşmasını hedefliyoruz. Bu nedenle site hızı ile site duyarlılığı hayati önem taşıyor bizim açımızdan.

Ben: Çok teşekkür ederim Bay Greg. Tanıştığımıza memnun oldum. Verdiğiniz bilgiler için minnettarım.

Mühendis: Rica ederim. İyi günler!

Ben: İyi günler!



Arkadaşlar tahmin edeceğiniz gibi bu bir mizansen. Bir nevi, oyunlaştırma yöntemini kullanarak öğretme de diyebiliriz. Paylaşmanın, bilgi vermenin farklı bir yolu :) Bunun bir mizansen olduğunu yazının başında belirtmememin nedeni bir sosyal deney. Kaç kişinin yazıyı buraya kadar okumayarak “sallama, atma, senle kafa bulmuşlar” gibi yorumlar yazacağını merak ediyorum :)

Kalın sağlıcakla!!!

Yorumlar